13 september 2021

Fotogroep Focus is weer gestart

Veel activiteiten liggen al een hele tijd stil. Ook voor Fotogroep Focus uit Boekel was dit lange tijd het geval. Na anderhalf jaar geen ‘Fotogroep clubavonden’ is de groep op dinsdag 17 augustus weer van start gegaan met het nieuwe seizoen. Elke drie weken komen ze op dinsdagavond om 19.30 uur bij elkaar in Boszicht.

Tijdens de bijeenkomsten gaan de leden elkaars foto’s bekijken, bespreken en beoordelen om op deze manier veel van elkaar te leren. “Dat deden we altijd door ieder twee foto’s mee te brengen die besproken werden”, zo wordt uitgelegd. Het is ook mogelijk om foto’s digitaal aan te leveren, waarna deze op een groot beeldscherm bekeken en besproken kunnen worden. “Omdat we dit jaar geen expositie hebben kunnen houden, hebben we ervoor gekozen om onze foto’s op een andere manier te laten zien. Onze leden zijn trots op wat ze maken en willen dit graag aan iedereen tonen. Daarom kun je onze foto’s zien in de etalage van voorheen de Boerderijwinkel op het Sint Agathaplein. Het is de bedoeling dat we de foto’s elke vier weken wisselen om al onze leden de kans te geven op deze manier te exposeren en iedereen een gevarieerde selectie te laten zien.”

Expositie
Tweemaal per jaar gaat de groep gezamenlijk op pad en tijdens het seizoen bereiden ze zich voor op de jaarlijkse expositie die ze dit seizoen hopen te houden op 12 en 13 maart 2022. “Door het jaar heen werken we aan een jaarthema waarvan de foto’s tijdens de expositie tentoongesteld worden. Om te leren van andere fotografen vindt er jaarlijks een uitwisseling plaats met een andere Fotogroep/club. Dit alles blijft natuurlijk onder voorbehoud in verband met corona.”

Meer weten
Wil je meer weten over Fotogroep Focus KBO Boekel, of heb je interesse om lid te worden? Kijk dan op de website www.fotogroep-focus-kbo-boekel.simplesite.com of stuur een e-mail aan fotogroep.focus@gmail.com. Je kunt ook binnenlopen in Boszicht aan de Bernhardstraat tijdens een van de bijeenkomsten en eens kijken hoe de fotogroep te werk gaat. Het programma vind je op de website onder het kopje ‘jaarprogramma’.