Actueel mei 2021

Boszicht nog steeds gesloten.
Nog steeds moet Boszicht gesloten blijven, ondanks dat er enige versoepelingen zijn aangekondigd.
Alle mogelijke versoepelde activiteiten hebben te maken met buitenactiviteiten, terrassen open en buiten-sporten.
Helaas is er daarom voor onze vereniging nog steeds geen zicht op heropening en starten van activiteiten.
Gelukkig is het percentage van leden die gevaccineerd zijn (worden) flink stijgende en het vooruitzicht om activiteiten te starten wordt ook gunstiger.
Volgens voorlopige Europese richtlijnen kunnen na volledige vaccinatie een aantal maatregelen stoppen, zoals 1.5 meter afstand bij activiteiten, maar zover zijn we nog niet.
We hopen dat iedereen zich laat vaccineren en we jullie weer snel kunnen ontmoeten in Boszicht.
Nog steeds blijven wij – mede namens het dorpsteam en de ouderenadviseurs – vragen om contact op te nemen bij vragen over gezondheid, huishouden, dag-invulling, contacten,
vervoer ( naar vaccinatie en/of testen), levenstestament of anderszins.

Namens het bestuur: Toon Bullens

Rijbewijskeuring.
Bij KBO-Boekel is het mogelijk om je voor verlenging van het rijbewijs
medisch te laten keuren. Vanaf 75 jaar is bij verlenging keuring noodzakelijk.
Onze keuringsarts heeft laten weten weer beschikbaar te zijn voor keuringen.
Degenen die gekeurd willen worden moeten eerst een gezondheids-verklaring ophalen bij het gemeentehuis, deze invullen en opsturen
naar CBR; als deze retour is kan de keuringsarts ingeschakeld worden.
De kosten zijn Euro 40,00. Opgeven bij Bert van der Heijden, tel.322951.

Statiegeldactie COOP Boekel
Klanten van COOP kunnen in de winkel statiegeld voor lege flessen en kratten schenken aan goede doelen. COOP verdubbelt vervolgens, binnen
door haar nader te stellen grenzen, het door klanten ingezamelde bedrag.
In het 2e kwartaal 2021 is de opbrengst voor K.B.O. Boekel.
Een fles niet de moeite van het terugbrengen waard ?
Doneer aan de K.B.O.
Steun de ouderen van Boekel samen met de Coop Boekel.

Vergis je niet! Van al het statiegeld dat je in onze winkels aan een goed doel geeft ( K.B.O. Boekel) , verdubbelen wij het bedrag. Met een kleine bijdrage kan je voor je omgeving dus veel betekenen.
Zó maak je samen ‘t verschil.
In het 2e kwartaal van 2021 doneert en spaart u samen voor onze activiteiten.
Als je gelooft in de kracht van ‘samen’ zet je je in voor elkaar.
Kom Bij Ons (K.B.O.), De belangenvereniging voor 50+ van Boekel.

Commissie KBO-Boekel Nieuwsblad Actueel,
Bert van der Heijden en Gerrie Verhoeven