Actueel december  2023

KBO-Kerstviering 2023, donderdag 14 december

De kerstviering is dit jaar op donderdag 14 december. We beginnen om 10.30 uur met een kerkdienst in de St. Agathakerk met medewerking van diaken Henk van Thiel en het koor “De Blijde Herfstklanken”.

Om 11.30 uur gaat Boszicht open en staat er koffie of thee met iets lekkers voor u klaar. De kerstlunch is rond de klok van 12.30 uur en na de pauze kunnen we nog een keer genieten van het gezang van “De Blijde Herfstklanken.

Om 15.30 uur zal onze voorzitter de dag in kerstsfeer afsluiten.

Deze viering wordt georganiseerd voor onze leden en gastleden.

De entree is 5 euro p.p. Kaarten kunt u vrijdag 1 december afhalen in Boszicht tussen 10-12 uur. Graag gepast betalen.

We kunnen maximaal 160 mensen ontvangen: dus:….Wie het eerst komt, het eerst maalt.

Nieuws van de Kunstgroep

Op zondag 17 december 2023 organiseren we een gezellige en mooie “Kerstspecial” in Helmond. Deze is helemaal volgeboekt dus aanmelden is helaas niet meer mogelijk.

Vertrek bij Boszicht 11.30 uur. Om 12.30 uur een heerlijke Kerstlunch in de Kasteelpoort in Helmond. Om 15.00 uur een unieke live vertoning van het Ballet “De Notenkraker” in de Cacaofabriek. Daarna nog een drankje in de Brasserie. Rond 19.00 vertrekken we dan weer naar Boekel.

De kosten zijn 55 euro voor de Kerstlunch, de Ballet film vertoning en een drankje.

De tickets moeten vooraf gekocht worden, dus uiterlijk donderdag 30 november betalen. Per bank overmaken op rekeningnummer NL52RBRB8814082189 t.n.v. G.W.Rutten. Als dat niet lukt dan betaling per enveloppe in de postbus van G.W.Rutten, Vinkenlaan 19. En als u met een ander wilt meerijden betaalt u 3 euro aan de chauffeur voor de benzine.

Kienen in Boszicht,  woensdag 13 december, 13.30 uur

Herhaalde Oproep interieurverzorg(st)er

Een van onze interieurverzorgsters gaat na een dienstverband van meer dan 22 jaar aan het eind van dit jaar stoppen met haar werkzaamheden.

Wij zijn daarom op zoek naar een vervang(st)er.

Het betreft 2 avonden per week, 2 uur per avond, e.e.a. in overleg met de andere interieurverzorgster. Op maandag vanaf 18.00 uur, donderdag vanaf 17.30 uur.

Natuurlijk staat hier een vergoeding tegenover.

Voor nadere informatie, neem contact op met Toon Bullens. Tel: 06-20564312.

Reizen & Uitstapjes

Musicalreis

Deze reis gaat door en wel op 20 maart 2024. Er zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar. Vertrek 14.30 uur vanaf Boszicht. Onderweg een diner en wordt vervolgd naar het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam.

Thuiskomst 24.00 uur. Dit alles voor de prijs van euro 130.

Senioren beurs Veldhoven januari 2024

Van dinsdag 16 tot en met zondag 21 januari 2024 is de 20ste editie van de Senioren Expo in het Evenementencomplex te Veldhoven.

Er is een bus besteld voor deze beurs en wel op: dinsdag 16 januari 2024.

De eigen bijdrage voor deze dag is € 10,– per persoon; deze bijdrage is inclusief busreis v.v. en entree tot de beurs.

Er is een bus besteld voor 50 personen; hiervan 22 kaartjes gereserveerd voor de dansgroep.

Voor leden van KBO-Boekel: 18 kaartjes beschikbaar, opgeven/betalen in Boszicht, donderdag 7 december van 10.00-11.00 uur.

Voor leden van KBO-Venhorst: 10 kaartjes beschikbaar, opgeven/betalen in de Horst, donderdag 7 december van 10.00-11.00 uur.

Vertrek vanuit Venhorst: 08.45 uur, vanaf de Horst

Vertrek vanuit Boekel: 09.00 uur, vanaf Boszicht.

Vertrek vanuit Veldhoven: 15.00 uur.

Daar er een beperkt aantal plaatsen zijn voor deze bus is het volgende van toepassing:

De busplaatsen worden toegewezen in volgorde van inschrijving.

Bij voldoende inschrijving kunnen we wellicht een 2e of grotere bus reserveren.

Meer info volgt nog in de Actueel van januari 2024.

Valrisicotest in Boszicht

KBO-Boekel organiseert in samenwerking met stichting KWIEK op woensdag 13 december en bij voldoende deelname ook op 20 december valproeven.

Dit zal gebeuren met een speciale valmat in het bijzijn van een sportcoach en een fysiotherapeut in Boszicht. Op beide dagen van 10 tot 15 uur met vrije inloop; opgeven is niet nodig. Tijdens deze dagen wordt ook voorlichting gegeven over opstaan na vallen e.d.

Doe de gratis valrisicotest; de koffie/thee staat voor U klaar.

Pronkzitting senioren van de Knöllekes

De pronkzitting voor senioren is op donderdag 25 januari 2024.

Kaartverkoop woensdag 17 januari, vanaf 9.30 uur in Boszicht.

Kosten per kaart voor deze dag: Euro 17,50. Meer info in volgende Actueel.

Namens bestuur KBO-Boekel , Bert van der Heijden