FIETSCLUB

5427 EX Boekel

E-mail: harrievandenieuwenhof@gmail.com

Fietsen bij KBO-Boekel.

Al verschillende jaren een groot succes. Vanaf april t/m september is er elke week een fietstocht voor senioren. De tocht is +/- 40 kilometer behalve de 3e vrijdag van de maand dan is de lengte +/- 50 km. Onder de leiding van voorrijd(st)ers.

De start is om 13.00 uur precies vanaf Boszicht. Na ongeveer 10 kilometer is er een korte stop (bij 50 km bij 12,5 km).

Voor de start wordt er € 3,- gevraagd voor een kop koffie of thee.

Een keer per seizoen houden we een picnickdagtocht en een keer een dagtocht met onderweg een diner of koffietafel.

Het seizoen wordt afgesloten met een buffet.

We proberen elke week een andere route en een andere pauzeplaats te regelen.

Moeilijk berijdbare zandpaden worden zoveel mogelijk vermeden.

– U fietst mee voor eigen risico.

– Uw fiets dient in orde te zijn.

– Fietsers die gebruik maken van een fiets met electro-ondersteuning zitten op aanwijzing van de voorrijd(st)ers achter in de groep.

– Vóór de start bepalen de voorrijd(st)ers of een tocht door weersomstandigheden wel door hen wordt voorgereden! Degene die toch willen fietsen mogen dit uiteraard zelf bepalen.

– In onderling overleg kan een route ingekort worden.

– Bij het oversteken van een weg wordt er gewacht tot de groep weer compleet is. Niemand hoeft zich te haasten. Veiligheid is hierbij de 1e vereiste.

– Voor de 40 km tocht: na elke (±) 10 km is er een kleine pauze.

– Over het algemeen wordt een gemiddelde snelheid van ± 15 à 17 km aangehouden.

– De voorrijd(st)ers kennen de route en hun aanwijzingen onderweg, dienen in verband met de veiligheid, opgevolgd te worden.

Opbouw van de conditie.

Hoe vaker u meedoet, des te beter wordt uw conditie en gaat het fietsen voor u gemakkelijker en………..neem behalve iets te eten en te drinken voor onderweg ook een goed humeur mee!

50+ uit de gemeente Boekel.

Geen leden, wel inwoners van de gemeente Boekel, kunnen drie keer gratis meefietsen (wel bijdragen in de consumptie)  en daarna lid worden van KBO-Boekel of extra betalen per keer voor deelname aan de activiteit. Zie hiervoor het ‘huishoudelijk reglement’ onder het keuzemenu ‘Onze vereniging’ op de homepagina.

U bent van harte welkom om mee te fietsen met KBO-Boekel.

Namen en adressen van de voorrijders:

– Harrie van de Nieuwenhof, Althuizenhof 10, 5427 EX Boekel, tel. 0617546839, e-mail: harrievandenieuwenhof@gmail.com

– Theo Versteegden, Tuinstraat 10, 5427 PR Boekel, tel. 0492-322805, e-mail: thversteegden@gmail.com

– Betsie van Doren, Burgtstraat 49, 5427 AH Boekel, tel. 0492-321356, e-mail: mvandoren5@gmail.com

– Maria van den Heuvel, Churchillstraat 15, 5427 CN Boekel, tel. 0492-322705, e-mail, mariaenhans15@gmail.com

– Jet Berens-Janssen, Wit-Gele Kruispad 7, 5427 AX Boekel, tel. 0492 322939, e-mail: mailj.berensjanssen@boekelmail.nl

– Els Klokgieters-Kuipers, De Beuken 2, 5427 SV Boekel, tel. 0492 322212, e-mail: m.klokgieters@jpcmail.nl