Fotogroep FOCUS

Fotografie wordt wel eens omschreven als:

Het spelen met licht en beeld en de kunst van het weglaten

Contactpersonen:

Lia Hurkens

De Kastanjes 13, Boekel

5427 TT Boekel

E-mail: info@fotogroep-focus.nl

Ad van der Wijst

Laagveld 48

5427 JL Boekel

E-mail: info@fotogroep-focus.nl

Website van de Fotogroep: www.fotogroep-focus.nl. Klik op de link om naar deze website te gaan.

De doelstelling van de fotogroep is als volgt:

Het elkaar inspireren op het gebied van fotografie door middel van bijeenkomsten met als doel om op een gezellige en ongedwongen manier op fotografisch gebied het beste uit zichzelf te halen.

Hiertoe wordt elke drie weken van 19.30 tot 21.30 uur een bijeenkomst georganiseerd waarop elkaars werk besproken wordt. De data voor deze bijeenkomsten zijn te vinden op onze website www.fotogroep-focus.nl. U kunt ons vinden in het verenigingsgebouw van de KBO “Boszicht”, Bernhardstraat 72 te Boekel.

Het is beslist geen fotocursus. Men dient enige basis kennis van de camera te hebben. Degene die de camera over het algemeen op het menu automatisch zet, kan bijgestaan worden hun creativiteit te vergroten om bewust de andere menu’s van de camera te gaan gebruiken.

Het is geen verplichting om een spiegelreflexcamera te bezitten. Ook met andere camera’s kan de creativiteit vergroot worden. Ook hier geldt dat men inzicht heeft in de te gebruiken apps en menu’s die op de camera staan.

Een maal per jaar wordt een expositie gehouden waarop de leden hun fotowerk tentoonstellen.

Enkele malen per jaar gaan we gezamenlijk op locatie fotograferen.

Ook kunnen er gastsprekers uitgenodigd worden voor een bepaald onderwerp uit de fotografie.

Liefhebbers die geen lid van de KBO zijn, mogen 3 maal de bijeenkomst gratis bezoeken, daarna wordt geacht dat men zich inschrijft als lid van de KBO.

De voorwaarden vindt u op de homepage.

Jaarprogramma

Clubavonden – fotograferen op locatie – uitwisseling met Zoomm Veghel