BILJARTCLUB V.O.P.  ( Voor Ons Plezier)

Onze biljartclub is op 12 juni 1995 opgericht.

De bestuursamenstelling is als volgt:

Voorzitter              : tijdelijk waargenomen door Bert v.d.Heijden

Secretaris              : Bert v.d. Heijden

Penningmeester    : Albert van Duijnhoven

Bestuurslid            : Adri van de Laar

Bestuurslid            : Henri van de Heuvel

Contactpersoon: Albert van Duijnhoven, 06-81047490, albertvanduijnhoven@gmail.com

Contactpersonen voor de diverse competities zijn:

Intern competitie      : Albert van Duijnhoven, 06-81047490, albertvanduijnhoven@gmail.com

Regio competitie       : Adri van de Laar, 06-33179947, vd.laar@telfort.nl

Nederlaagtoernooi     : Ruud Willems, 06-10041079, libandrie21@gmail.com

De biljartclub heeft gemiddeld tussen de 80 en 90 leden. In de maanden september tot en met april worden er onderlinge competities gehouden. De meeste leden popelen om mee te doen met deze spannende wedstrijden maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om alleen vrij te komen spelen of gewoon gezellig komen kijken.

Interne competitie.

Op de volgende dagdelen worden de interne competities gespeeld

Maandagmorgen      :  Libre B

Dinsdagmorgen        :  Libre A

Woensdagmorgen     :  Libre C

Woensdagmiddag     : Driebanden

Donderdagmorgen    : Bandstoten A

Vrijdagmorgen           : Bandstoten B

Er zijn 4 biljarttafels.

Buiten de bovengenoemde dagdelen zijn de andere tafels daarna ook vrij om op te kunnen spelen.

Externe competitie.

Verder nemen in de regio “de Leijgraaf ” waarbij de KBO Boekel is ingedeeld

2 teams deel aan deze competitie nl. V.O.P. 1 en V.O.P. 2.

Zowel bij V.O.P. 1 als bij V.O.P. 2 nemen 16 personen deel aan de regio competitie.

De samenstelling van deze competitie wordt opgemaakt vanuit  het regiobestuur in Veghel.

Clubs uit Venhorst, Erp, Keldonk, Boerdonk, Veghel, Eerde, Mariaheide, Uden, Volkel en Odiliapeel doen hieraan mee.

Het zijn zowel uit- als thuiswedstijden. Er wordt gespeeld op donderdagmiddag.

Er is altijd een tafel beschikbaar om vrij te kunnen spelen.

De competitieleider voor V.O.P. 1 is Ruud Willems en voor V.O.P. 2 is dit Adri van de Laar.

Nederlaagtoernooi van V.O.P.

Ook wordt eenmaal per jaar een zgn. Nederlaagtoernooi gehouden in de periode van januari t/m april op de dinsdag- en vrijdagmiddag. Hiervoor worden een 20tal verenigingen uit de regio uitgenodigd.

Wie van de uitgenodigde biljartclubs onze Boekelse club V.O.P. de grootste nederlaag toebrengt is de winnaar.

Er is altijd een tafel aanwezig om vrij te kunnen spelen.

Ruud Willems is Nederlaagtoernooileider.

Lid worden van V.O.P. ?

Uiteraard is iedereen vanaf 50 jaar uit Boekel welkom bij onze club. U wilt eerst leren biljarten ? Geen probleem! Er is bijna elke dag wel iemand aanwezig om u de beginselen van het spel en de spelregels bij te brengen. Wij zien u dan ook heel graag als lid bij onze vereniging V.O.P. De jaarlijkse is contributie is naast het lidmaatschap van de KBO  € 35,- voor onze club V.O.P.

Wij hanteren wel de stelling “Als u biljart, word dan lid van V.O.P. zodat u mee zorgt voor het onderhoud van de biljarts”, waarmee wij willen aangeven, dat de biljarttafels van de KBO Boekel zijn, doch wij als V.O.P. voor het totale onderhoud zorgen.

U wilt graag ergens bij horen en u houdt ook nog eens van de biljartsport ?

Dan bent U van harte welkom bij onze club V.O.P., een club van gezellige mensen die de biljartsport een warm hart toedraagt.

Dames vanaf 50 jaar zijn natuurlijk ook zeer welkom.