Actueel juni 2024

Reizen & Uitstapjes

Woensdag 3 juli jaarlijkse KBO-reis: dit jaar naar de Veluwe

Dagprogramma voor deze reis: 8.45 uur: Vertrek vanaf Boszicht, 10.00 uur: aankomst in het dorpje Bronkhorst. Dit stadje telt slechts 60 panden en 38 rijksmonumenten. 11.45 uur: vertrek naar Hoenderloo, 12.15 uur: lunch, 13.30 uur vertrek met de bus voor een tour over de Veluwe met een gids. Om 15.00 uur zijn we weer in Hoenderloo en vertrekken we naar Huis Doorn, een kasteel gelegen in provincie Utrecht. We bezoeken dit rijksmonument o.l.v. een gids. Om 18.00 uur arriveren we voor het afsluitende diner in Zeeland waarna we om 21.00 uur weer in Boszicht zijn. De kosten voor deze reis zijn Euro 75 p.p. U kunt contant betalen of met een incasso-opdracht. Bij automatisch incasso graag uw bankpas meebrengen voor het juiste nummer. Voor degenen die met deze reis nog mee willen, opgeven kan op vrijdag 31 mei in Boszicht van 10.00-12.00 uur.

Nieuwe activiteit

MIDSUMMER BBQ –  MIDSUMMER BBQ –  MIDSUMMER BBQ

Op vrijdag 21 juni a.s. willen wij graag een barbecue avond organiseren voor onze KBO leden in ons ledengebouw BOSZICHT en bij goed weer buiten van 18.00 uur tot 22.00 uur.

Voor € 20,- p.p. (incl. 3 consumpties) kunt U genieten van al het lekkers (vlees en vis) op de BBQ. De werkgroep “De witte schortjes” zorgt voor diverse zelfgemaakte salades.

En de hele avond zorgt het Gemertse duo Ferry en Dies voor live muziek, zodat indien gewenst, de voetjes van de vloer kunnen.

Kaartverkoop voor deze avond: Vrijdag 31 mei 10.00-12.00 uur in Boszicht.

Valrisicotest in Boszicht  dinsdag 11 juni

KBO-Boekel organiseert in samenwerking met stichting KWIEK op dinsdag 11 juni van 9.00  tot 12.00 uur een valrisicotest in Boszicht. Dit zal gebeuren met een speciale valmat in het bijzijn van een sportcoach en een fysiotherapeut. Tijdens deze dag wordt ook voorlichting gegeven over opstaan e.d.

Doe de gratis valrisicotest; de koffie/thee staat voor U klaar.

Kienen in Boszicht,  woensdag 12 juni, 13.30 uur

Reizen & Uitstapjes, verslag fiets-3 daagse

Op 14,15 en 16 mei voor het eerst een dames fiets-3 daagse georganiseerd.

Op de 1e dag om 10.30 uur met 13 dames van start gegaan.

Helaas was 1 dame op het laatste nippertje verhinderd. Met de zon in de rug hebben we de 1e dag 65 km gefietst naar ons verblijf De Beukenhof in Biezenmortel waar we hartelijk werden ontvangen met voor ieder een kamer met douche. Met 2 heerlijke diners en ontbijten en een eigen ruimte met bar voor de avonden hebben we daar heel fijn en gezellig vertoefd onder het genot van een glaasje en het spelen van spelletjes en buurten!!

De 2e dag een mooie tocht van 45 km gefietst door de Loonse en Drunense duinen en dag 3 weer huiswaarts met onderweg een bezoek aan de bakkerij van Robèrt van Beckhoven en een lekkere brunch bij de Jacobushof in Lennisheuvel. Mede door de goede zorgen van mede-organisators en mijn man Frans ben ik in staat geweest deze fietstocht te organiseren; dank aan alle dames die gezellig mee fietsten.

Hopelijk het volgende jaar weer een andere tocht!,  Anne-Marie Vereijken.

TAPTOE====TAPTOE====TAPTOE

KBO Boekel faciliteert voor u een tocht met een touringcar naar de Taptoe in Ahoy Rotterdam; in een ruim 2 uur durende show, met een diversiteit aan muziek, indrukwekkende lichtshows en spectaculaire effecten, treden naast vrijwel alle Nederlandse militaire orkesten, zang en dansgroepen ook diverse binnen- en buitenlandse gasten voor u op.

Datum: 29 september, Vertrek 11.00 uur Boszicht, aankomst 13.00 uur Ahoy Rotterdam

Show: 13.15 uur aanvang kinderen, 14.00 uur optreden militairen, einde 16.30 uur.

Dinertijd: 18.00 uur restaurant De Klok in Kinderdijk, thuiskomst 21.00 uur.

Prijs all-in, (behalve consumpties): euro 115,-

Heeft U interesse, geeft U dan zo snel mogelijk op vòòr 15 juli, want VOL=VOL.

Na opgave kunnen de kaartjes niet meer teruggegeven worden; wel kunnen ze door uzelf doorverkocht worden of ik kijk op de reserve-lijst !!!

Opgave bij Anne-Marie Vereijken, tel. 06-22098265 of amj.vereijken01gmail.com.

Na uw opgaven kunt U betalen via banknr. NL23RABO0108026795 o.v.v. TAPTOE 24.

Nieuws van de Kunstgroep

Dagtocht Antwerpen met bezoek Museum Schone Kunsten zondag 23 juni

Deze reis is volgeboekt, aanmelden niet meer mogelijk!!

Let op : vergeet niet uw paspoort of ID-kaart mee te nemen!

Het  programma is als volgt:

08.45 uur, Verzamelen bij Boszicht.

09.00 uur, Vertrek per touringcar naar Antwerpen.

10.45 uur, Wandeling Art Deco Wijk Zurenborg met gids.

12.30 uur, Touringcar naar Antwerpen centrum(incl. Lunchpakket)

13.45 uur, Bezoek Museum Schone Kunsten met rondleiding door gids.

16.00 uur, Vrije tijd om het centrum of museum te bekijken.

17.00 uur, Vertrek uit Antwerpen.

18.30 uur, Diner in Het Witte Huis in Zeeland.

20.30 uur, Aankomst in Boszicht.

BOSZ-dagen 2024, KBO-Boekel

De organisatie heeft het programma voor de BOSZ-dagen 2024 klaar, deze zijn op dinsdag 6 augustus, woensdag 7 augustus en donderdag 8 augustus.

In de volgende Actueel een bijlage met programma en tevens inschrijfformulier.

Namens bestuur KBO-Boekel, Bert van der Heijden