Actueel mei 2024

Reizen & Uitstapjes

Laatste kans voor opgave bootreis 14 mei!
Op 14 mei gaat de KBO met een bus naar Den Bosch om zich daar in te schepen voor een boottochtje rondom Den Bosch. Tijdens de vaart wordt u getrakteerd op een lunch.
De bus vertrekt om 10.00 uur bij Boszicht en om 15.00 uur bent u weer terug om in Boszicht het uitstapje af te sluiten met een drankje.
Mensen met rollator of rolstoel zijn zeker ook van harte welkom, er is extra hulp beschikbaar indien nodig.
Kosten: 55 Euro per persoon en u kunt zich nog opgeven voor deze dag tot en met 3 mei. Telnr. Ton Constant: 06-21264859

Fotofietstocht 2024

Fietsclub KBO Boekel en fietsclub KBO Venhorst hebben ook dit jaar, alweer voor de 12e keer, een mooie fietstocht van  ongeveer 40 km uitgezet. Ook dit jaar met 24 foto’s in kleur. Gefietst kan worden vanaf zaterdag 18 mei(Pinksteren) tot en met 29 september. De route mag meerdere malen gefietst of onderbroken worden.

Zover nu bekend kunnen deelnameformulieren (kosten 2 Euro per formulier) afgehaald worden bij:

De Plus en Boszicht in Boekel, Coop in Venhorst en bij Rijwielhandel van Sleeuwen in Venhorst.  Verdere aanwijzingen zijn vermeld op het deelnameformulier. KBO Boekel en Venhorst wensen U veel plezier met deze fietstocht.

Nieuwe activiteit

MIDSUMMER BBQ –  MIDSUMMER BBQ –  MIDSUMMER BBQ

Op 21 juni a.s. willen wij graag een barbecue avond organiseren voor onze KBO leden in ons ledengebouw BOSZICHT van 18.00 uur tot 22.00 uur.

Deze BBQ is voor de prijs van € 20,- p.p. Inclusief 3 consumpties en entertainment. Wilt U hieraan deelnemen dan kunt u zich opgeven op 31 mei tussen 10.00 u en 12.00 u in Boszicht met contante betaling of automatische incasso. Wij hopen dit buiten te kunnen doen op het terras van Boszicht; bij slecht weer gaan we naar binnen.

Knutselclub KBO-Boekel

In Boszicht kunt U elke vrijdag-voormiddag van 9.30-11.30 uur een groepje dames treffen die gezellig samen aan tafel wat handwerken zoals kaarten maken, haken, breien, kleuren etc. Ook U kunt met uw eigen hobby aanschuiven. Behoudens een kopje koffie zijn hier geen kosten aan verbonden.

Loopt U eens op een vrijdag vrijblijvend binnen en kom kijken of U de  damesgroep kunt versterken. Wij verheugen ons op uw komst.

Kienen in Boszicht, woensdag 08 mei, 13.30 uur.

TAPTOE====TAPTOE====TAPTOE

KBO Boekel faciliteert voor u een tocht naar de Taptoe in Ahoy Rotterdam. In een ruim 2 uur durende show, met een diversiteit aan muziek, indrukwekkende lichtshows en spectaculaire effecten, treden naast vrijwel alle Nederlandse militaire orkesten, zang en dansgroepen ook diverse binnen- en buitenlandse gasten voor u op.

Datum 29 september, vertrek 11.00 uur Boszicht, aankomst 13.00 uur Ahoy Rotterdam.

Show: 13.15 uur aanvang kinderen, 14.00 uur optreden militairen, einde 16.30 uur.

Dinertijd: 18.00 uur restaurant De Klok in Kinderdijk, thuiskomst 21.00 uur.

Prijs all-in, (behalve consumpties) : euro 115,-

Heeft U interesse, geeft U dan zo snel mogelijk op vòòr 15 juli, want VOL=VOL.

Na opgave kunnen de kaartjes niet meer teruggegeven worden; wel kunnen ze door uzelf doorverkocht worden of ik kijk op de reserve-lijst !!!

Opgave bij Anne-Marie Vereijken, tel. 06-22098265 of amj.vereijken01gmail.com.

Na uw opgave kunt U betalen via banknr. NL23RABO0108026795 o.v.v. TAPTOE 24.

Nieuws van de Kunstgroep

Op donderdag 23 mei ontvangt kunstenaar Doro Krol ons in haar eigen atelier in Nijmegen. Zij zal ons haar vrolijke en kleurrijke landschap schilderijen voorstellen en de achtergronden en technieken van haar werk toelichten. Na de koffie met wat lekkers zal Doro en een gids ons meenemen naar het centrum van Nijmegen voor een rondleiding langs hun favoriete plekken.

Om 12.30 uur verzamelen bij Boszicht, afsluiting rond 16.30 uur.

Aanmelden vóór 5 mei per email aan: gerard.kboboekel@gmail.com of

telefonisch bij Riky Meulemeesters, 321706 of 06-16013123.

De kosten zijn 20 euro voor het atelierbezoek, koffie en rondleiding. Als U ook een verrassing van Doro’s cadeautafel wilt uitkiezen betaalt U 25 euro. Het juiste bedrag graag overmaken op rek.nr. NL52RBRB8814082189 t.n.v. G.W. Rutten.

Of anders per enveloppe in de postbus van G.W. Rutten, Vinkenlaan19.

Als U met een ander wilt meerijden betaalt U 5 euro aan de chauffeur voor brandstof.

Tip: KBO-Boekel organiseert op 23 juni een busreis naar Antwerpen met een wandeling door de Art Deco-wijk Zurenborg en als optie een bezoek aan het prachtige Museum van Schone Kunsten. U kunt zich nog aanmelden via het formulier dat verspreid is via de KBO-Actueel bijlage.

Bedevaart naar Handel

Op woensdag 22 mei 2024 zal weer de jaarlijkse gezamenlijke bedevaart van de KBO’s van onze parochie Sint Petrus naar O.L.Vrouw van Handel plaatsvinden. De organisatie is dit jaar in handen van KBO-Boekel.

Aanvang van de H.Mis is om 14.00 uur in de Onze-Lieve-Vrouw-Tenhemelopnemingkerk van Handel m.m.v. het seniorenkoor de Blijde Herfstklanken. Voorganger is pastoor John van de Laar geassisteerd door diaken Henk van Thiel.

BOSZ-dagen 2024, KBO-Boekel

De BOSZ-dagen 2024 zijn: dinsdag 6 augustus, woensdag 7 augustus en donderdag 8 augustus. Noteer deze alvast in de agenda of kalender. Info en aanmelden voor deze dagen volgt in de volgende Actueel.

Inloopmomenten oefenen met nieuw stembiljet

Dinsdag 21 mei, 12.00-14.00 uur, Sint Petrus, Burgtstraat 34

Maandag 27 mei, 19.00-21.00 uur, Gemeentehuis