Actueel april 2024

Reizen & Uitstapjes

Op woensdag 10 april van 10-12 uur in Boszicht kunt u zich nog inschrijven voor:
1. De bootreis in Den Bosch dinsdag 14 mei.
2. De dagreis naar Antwerpen zondag 23 juni.
3. De 5- daagse reis naar Normandië 23 september.
Bij inschrijving kunt U contant betalen of met een incasso-opdracht.

Bij automatisch incasso graag Uw bankpas meebrengen voor het juiste nummer en tenaamstelling.
Op vrijdag 31 mei van 10-12 uur is de inschrijving voor de KBO-dagreis naar de Veluwe.
We hopen op een voldoende deelname, zodat de reisjes door kunnen gaan.
De werkgroep Ton, Annemarie en Riky.

Op 20 maart jl zijn we met 32 personen naar musical De Hospita geweest in het Nieuwe Luxor theater te Rotterdam.

Het was een zeer geslaagde dag met een mooie musical, heerlijk eten en een busreis. Alom perfect verzorgd door EMA tours!

Kienen in Boszicht, woensdag 10 april, 13.30 uur

Filmmiddag, 17 april 2024, Boszicht, aanvang: 13.30 uur

Film: the Help, duur: 140 minuten.

De film en roman vertellen het verhaal van een jonge blanke vrouw en aspirant-journalist Eugenia “Skeeter” Phelan. Het verhaal concentreert zich op haar relatie met twee zwarte meiden, Aibileen Clark en Minny Jackson, tijdens de Civil Rights Movement in 1963 in Jackson, Mississippi. In een poging een legitieme journalist en schrijver te worden, besluit Skeeter een boek te schrijven vanuit het standpunt van de dienstmeisjes, waarin zij het racisme blootlegt waarmee ze worden geconfronteerd als ze voor blanke gezinnen werken. Zwart huishoudelijk personeel werd in het Amerika van de jaren zestig ‘de hulp’ genoemd, vandaar de titel van het journalistieke exposé, de roman en de film.

The Help brengt de uitdagingen en discriminatie aan het licht waarmee Afro-Amerikaanse mensen werden geconfronteerd.

Dit is de laatste film van het seizoen 2023-2024.

Wij starten weer het film-seizoen 2024-2025 op 18 september 2024.

In de Actueel van augustus 2024 wordt vermeld welke film wij in september draaien.

Nieuws van de Kunstgroep

De kunstgroep heeft in april niets gepland. In mei staat weer een activiteit op stapel, meer nieuws in de volgende Actueel.

Rijbewijskeuring

Bij KBO-Boekel is het mogelijk om je voor verlenging van het rijbewijs medisch te laten keuren. Vanaf 75 jaar is bij verlenging keuring noodzakelijk.

De kosten zijn Euro 40,00. Opgeven bij Bert van der Heijden, tel.322951.

Fietsen

Op vrijdag 5 april starten de fietstochten weer. Ieder die bij de KBO-Boekel is aangesloten kan mee gaan fietsen. Elke vrijdag starten we precies om 13.00 uur.

We hebben mooie routes uitgezet van 40 en 50 km. Voor we starten wordt Euro 3,00 opgehaald voor een drankje onderweg. Elke derde week van de maand fietsen we 50 km, de andere weken 40 km.

Zorg dat je de fiets op orde hebt, mocht er onderweg toch fietspech zijn, dan hebben we gereedschap bij zoals fietspomp en spullen om een band te plakken enz.

Ben je nog geen lid van KBO-Boekel en wil je eens kijken hoe het bevalt om mee te fietsen, dan kun je 3 keer mee fietsen, wel Euro 3,00 afdragen.

Afsluiting van het seizoen in oktober in Boszicht met een warm en koud buffet, datum nog nader te bepalen.

Een verzoek aan iedereen die afgelopen seizoen heeft mee gefietst en nog een KBO-hesje heeft en niet meer mee fietst, graag het hesje terugbezorgen.

Hopende op weer een mooi seizoen en mooi fietsweer, tot vrijdag 5 april.

De voorfietsers

Kerst met André Rieu

Bij deze Actueel een speciale bijlage met ons voorgenomen reisje naar André Rieu in Maastricht op 13 dec. 2024.

Indien U hiervoor interesse heeft, meldt U zich dan met spoed aan, want VOL=VOL.

Herhaalde Oproep interieurverzorg(st)er

Nogmaals herhaling van de oproep voor een interieurverzorger. Een van de beide interieurverzorgers stopt nu na bijna 25 jaar met de schoonmaak in Boszicht.

Wij zijn nu dringend en op korte termijn op zoek naar een interieurverzorger.

Het betreft 2 avonden (maandag en donderdag) 2 uur per avond.

Kent U iemand of iemand in Uw omgeving die wil verzorgen dan graag bericht aan het bestuur van KBO-Boekel.

Natuurlijk staat hier een vergoeding tegenover.

Voor nadere informatie, neem contact op met Toon Bullens. Tel: 06-20564312.

Oproep barvrijwilligers

KBO-Boekel zoekt 2 enthousiaste vrijwilligers om dinsdagmiddag en donderdagmiddag de bar van Boszicht te verzorgen.

Meer informatie bij Annie Slits (tel. 0492-322242) of Toon Bullens (tel. 06-20564312)

Namens bestuur KBO-Boekel, Bert van der Heijden